12 septembrie 2012
COMUNICAT DE PRESĂ
Întâlnire între
reprezentanţii elevilor şi ministrul educaţiei, cercetării, tineretulul şi sportului
Consiliul
Naţional al Elevilor(CNE) a participat în data de 12 septembrie 2012
la întâlnirea de lucru cu Ministrul
Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, prof.univ. dr. Ecaterina Andronescu. Întâlnirea a avut
loc la sediul Ministerului Educației Cercetării Tineretului
și Sportului din
Bucureşti, iar principalele teme de discuţie abordate
au fost: structura
examenului național de bacalaureat 2013, dobândirea dreptului de vot pentru reprezentantul elevilor în Consiliul de
Administraţie al unităţilor de învăţământ, programul „Să ştii mai multe,
să fii mai bun!” dar şi alegerile care urmează să se deruleze în această
toamnă în cadrul Consiliului Naţional al Elevilor.
În cadrul discuţiilor, reprezentanţii elevilor au retransmis
poziţia Consiliului Naţional al Elevilor privitoare la
structura examenului de
bacalaureat, manifestându-și susţinerea pentru introducerea sistemului de evaluare națională diferențiată, inclusiv
la limba și literatura română. În acest sens, doamna Ministru a garantat că
diferențierea va fi de-a dreptul vizibilă în elaborarea subiectelor, avându-se
în vedere diferența numărului de ore din trunchiul comun la materiile de
examen. Totodată aceștia au discutat despre introducerea examenului de
bacalaureat de tip profesional, considerat de către reprezentanții elevilor ca
fiind o măsură temporară de mascare a trendului descendent de promovabilitate a
examenului maturității.
De
asemenea, Consiliul Naţional al Elevilor şi-a exprimat poziţia referitoare
la necesitatea obținerii dreptului de vot pentru reprezentantul elevilor în Consiliul de
Administraţie al unităţilor de învăţământ, reprezentanţii acestuia solicitând sprijin din
partea ministerului pentru dobândirea acestui drept. În urma discuţiilor, doamna Ministru și-a manifestat
deschiderea pentru susținerea drepturilor depline ale elevilor în forul
decizional din unitatea de învățământ, aducându-se în discuție modificarea
Legii Educației Naționale 1/2011.
Consiliul
Naţional al Elevilor va fi şi anul acesta partener al Ministerului Educaţiei
Cercetării Tineretului şi Sportului în organizarea şi desfăşurarea programului
„Să ştii mai multe, să fii mai bun”, denumit anterior „Şcoala Altfel”, reprezentanții elevilor angajându-se
să întocmească o strategie națională de implicare a Consiliului
Elevilor.
Nu în
ultimul rând, discuţiile dintre reprezentanţii elevilor şi ministrul
educației, au fost legate de importanța desfășurării procesului electoral
în unitățile de învățământ pentru desemnarea reprezentanților elevilor într-un
mod cât mai democratic. CNE a obținut așadar de la Minister asigurarea că
demersul democratic va fi sprijinit, cu implicarea Inspectoratelor Școlare
Județene, dar și a unităților de învățământ.
Consiliul Naţional al Elevilor îşi manifestă public
deschiderea spre colaborare cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi
Sportului în scopul reprezentării intereselor elevilor din România.
Departamentul de Relații Externe
Biroul de presă
Contact:
Georgiana Epure – Secretar al Departamentului de Relații Externe
Telefon: 0741 517 672
Despre Consiliul
Naţional al Elevilor
Consiliul
Naţional al Elevilor din România a fost înfiinţat în baza OMECT nr. 2782/2007.
În prezent, Consiliul Elevilor funcţionează în baza Regulamentului de
organizare şi funcţionare aprobat prin ordin de ministru nr.4247 din
26.06.2010.
Consiliile Elevilor sunt singurele structuri
care apără interesele elevilor la nivel local şi naţional, promotori ai
dezvoltării climatului şcolar, dar şi un cadru de dezvoltare, de educaţie
civică autentică şi de formare a unor cetăţeni responsabili.
Consiliul Naţional al Elevilor este
structura care reprezintă în prezent peste 3.200.000 de elevi din România,
fiind un factor important al democratizării şcolii și încurajării relaţiei de
parteneriat profesor-elev. Prin intermediul acestui cadru de organizare, elevii
îşi pot alege reprezentanţii pe baza principiului legitimităţii, pot formula
puncte de vedere specifice lor şi pot elabora propuneri pentru îmbunătăţirea
calităţii vieţii şcolare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu